úkoly 25.-29.5.2020

NUTNÉ UDĚLAT, ABY DĚTI NEZAMEŠKALY
 
ČJ
  • slabikář str. 85-87 - dě, tě, ně - dětem říkám, že háček se na písmenku ď,ť,ň neudržel a přepadl nad e; pomáhá mimotechnická pomůcka (říkanka): "Dě,tě,ně - háček nad e napíšeme."
  • písanka str. 10-13 - písmenko malé f se dětem často plete,protože se jeho klička točí přesně na druhou stranu, než byly zvyklé u j nebo y; zase jim pomáhám mimotechnickou pomůckou - "f je naFoukané a proto se chce odlišovat a točí se jinak"; zároveň dětem vysvětlete, že klička u f leží na lince - nelétá ve vzduch, není ani pod linkou nebo přes ní
  • vymyslet a napsat 2 věty, kde použijí slovesa z písanky str. 10 - něco podobného jako mají v písance str.10 dole, jen si sami vymyslí Kdo a Co pekl, jedl, nesl nebo vedl ...pokud budou děti zvládat složitější větu, nebraňte jim. Jestli budou chtít psát ve tvaru jedla nebo jedli, tak je to také ok. Jde zase o tzv. autodiktát = napíšu to, co si sám vymyslím.
M
  • matematika 2.díl str. 63-65
PRV
  • pracovní sešit str. 73
  • pomáhá říkanka - Čtvrt, půl, třičtvrtě, celá - ukaž mi ručičko, kolik to dělá. - při říkance buď rukou nebo na papírových hodinách ukazujeme polohu.; Často nejsou ručičky na hodinách přesně na čísle a děti to plete - říkám jim, že ručičky utíkají k většímu číslo, tak mají číst už to číslo větší, ale říct: " Za chvíli (brzy) bude půl 8"
  • cíl: přečíst a nastavit na papírových hodinách celé hodiny a čtvrthodiny, rozlišit velkou a malou ručičku

 

 

 
DOBROVOLNÉ - PRO DĚTI, KTERÉ CHTĚJÍ SAMI VÍC - je to pouze nabídka, ale v souladu s tím, co bychom jinak dělali ve škole
 
HV 
VV + Pv

TV

PRV
M
ČJ