úkoly 16.-20.3.2020
NUTNÉ UDĚLAT, ABY DĚTI NEZAMEŠKALY
ČJ
- slabikář str. 57- 60 - písmeno B,b
- dětem se často plete písmeno b a d - zkoušejte s nimi číst úkol s pastelkami na str. 60 (nejlépe dřív, než ho vybarvíte), pomáhejte si názorným ukázáním na rukách sevřených v pěst viz: www.skolazvesela.cz/2015/07/20/pomucka-na-jednoduche-rozliseni-b-a-d/
- slova ve sloupečku na str. 59 trénujte různě na přeskáčku; nechte děti k nim vymýšlet věty - tím rozvíjíte řeč a zároveň ověříte porozumění, zkoušejte je přepsat do psacího písma a napsat jako diktát (stačí vždy jen 5 slov)
- písanka str. 14 - 19 - C, Z,h
- při výuce nového písmene je potřeba dětem vysvětlit a ukázat správný tah tužky a viděné popsat, připrovnat k již známému písmenku; obzvlášť náročné bývá velké Z - začněte raději na papír mimo písanku; vysvětlete dětem, že horní vlnka nemá být delší než spodní část písmene; osvědčilo se mi začít přes tiskací tvar písmene Z, které pak s příslušnými kličkami obtahují
M
- matematika 2.díl str. 29 - 33
- příklady 30/5 - je potřeba opravdu nejen vypočítat, ale i přepsat - učí se tím psaní příkladů, aby nezapomínali znaménka + - =, ale nechat je napsat všechny sloupečky najednou je pro většinu dětí moc náročné - rozdělte jim to tak na 2 x
- při psaní čísel prosím dětem připomeňte, že číslice stojí na řádku (nepoletují) a jsou menší - aby se hlavou nedotýkala vrchní linky (plete se jim to díky pomocným linkám v písance, kde naopak mají dojet až nahoru - číslice se ale pak stávají hůře čitelnými)
- cvič. 31/2 - zde je potřeba od dětí chtít hlavně vyprávět slovní úlohu - některým dělá problém zformulovat správně otázku a celou větou odpovědět
- cvič. 32/5,6,7 - vysvětlení zkratek: Z je znázorni, V je výpočet neboli příklad; při znázornění na plus malujeme jedno číslo jednou barvou, druhé číslo druhou barvou, při mínus namalujeme počet a škrtáme, při porovnávání namalujeme jedno číslo jednou barvou, druhé číslo druhou barvou a pak spojujeme do dvojic
PRV
- pracovní sešit 54-56
- cíl: velmi dobře naučit názvy jarních květin str. 55/1, popsat části rostlin, stromů a keřů, rozlišit strom a keř (keř nemá kmen, větve rostou hned od země z kořenů)
DOBROVOLNÉ - PRO DĚTI, KTERÉ CHTĚJÍ SAMI VÍC - je to pouze nabídka, ale v souladu s tím, co bychom jinak dělali ve škole
HV + TV
- písnička s pohybem - rytmická gymnastika (rozvíjí zapamatování textu, pohyb do rytmu, zapamatování pohybové sestavy, obsahuje i informace z prvouky - kos, špaček, dorůstání těla žížal) : www.youtube.com/watch?v=lQTUX9_VGTw, text písně Píseň Žížaly.docx (11130)
VV
- malba jarní kočičky (částečně rozvinuté květy vrby jívy) vytvarne-namety.cz/index.php/ostatni/98-svatky-a-tradice/velikonoce/724-kocicky-otisk-prstu
PRV
- podívejte se na zrychlený růst rostlin ze semen a pak si podobný pokus můžete vyzkoušet doma - do průhledného kelímku zasázejte to, co máte doma - čočku, hrášek, zrní pro ptáčky, morčata....zalévejte a pozorujte - bude to stejné jako na videu? www.youtube.com/watch?v=d26AhcKeEbE, můžete vytvořit i fotodokumentaci a porovnávat (děti určitě budou rády fotit na Vašem mobilu:)
M
- pexeso na sčítání a odčítání - vyjde obrázek matematika.hrou.cz/c/1.trida/pexeso-scitani-do-10 ; matematika.hrou.cz/c/1.trida/pexeso-odcitani-do-10
ČJ
- lušti podle obrázků rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/1lustenky_1.htm
- natrénuj rozlišení b-d rysava.websnadno.cz/cteni_1.roc/bdp2.htm